Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

Εδώ Λεμεσός!



Το τριήμερο το πέρασα στη Λεμεσό. Λίγο ένας γάμος φίλης που ήμουν καλεσμένη, λίγο που δεν διανοούμαι να μείνω μακριά από τα παράλια όταν έχουμε αργία, κατέληξα για τρεις ολόκληρες μέρες στη συμπρωτεύουσα.

Ένα έχω να πω: πόσο, μα πόσο σας ζηλεύω εσάς τους Λεμεσιανούς!

Δεν ξέρω αν παίζει ρόλο και το αίμα που με τραβάει - ως γνωστόν, έχω Λεμεσιανές ρίζες κατά το ήμισυ και συγκεκριμένα από το Κολόσσι όπως με ενημέρωσαν προχτές σε μια απέλπιδα μου προσπάθεια να συμπληρώσω τα κενά του γενεαλογικού μου δέντρου. Αυτό που ξέρω είναι ότι τα τελευταία χρόνια η Λεμεσός έχει εξελιχθεί σε μια πόλη που τα έχει όλα. Παλαιότερα λέγαμε διάφορα. Ότι οι παραλίες δεν συγκρίνονται με του Πρωταρά, είναι γεμάτη ρωσικές πινακίδες, είναι επικίνδυνη κλπ κλπ. Κουραφέξαλα! 

Μέσα σε τρεις μέρες πήγα σε τρεις υπέροχες παραλίες, αλλά το κυριότερο, σε αντίθεση με τον Πρωταρά, το μέχρι πρότινος εθνικό θέρετρο των Λευκωσιατών, υπάρχει ζωή και μετά την παραλία. Και εξηγούμαι: Όταν πριν ένα μήνα περίπου βρέθηκα στον Πρωταρά, συνειδητοποίησα πόσο ξεπερασμένο βρίσκω πια εκείνο το δρόμο με τις neon πινακίδες, τα γελοιωδέστατα pubs που απευθύνονται μόνο σε μεσήλικες Άγγλους (ας πούμε σήριουσλη, fools and horses pub;) και τα πανομοιότυπα souvenir shops με 1.000.000 θαλασσινά είδη. Καμιά αισθητική, κανένας αέρας σύγχρονης νυχτερινής ζωής. Ο Πρωταράς δεν θέλει τους Κύπριους και δεν έχει κανένα πρόβλημα να τους το δείξει. 

Αντίθετα, στη Λεμεσό μου έκανε εντύπωση η ραγδαία εξέλιξη της με τρόπο που να σέβεται την πολιτιστική της κληρονομιά αλλά και να αναδεικνύει όλα της τα ατού: τη θάλασσα, την πανέμορφη παλιά πόλη, αλλά και το κέφι και τη ζωντάνια που τη διαπνέει ολόχρονα. Τα καλύτερα έχω να πω για την πλατεία Σαριπόλου, μια πανέμορφη πλατεία με το ένα μπαράκι καλύτερο απ' τ' άλλο, σφύζουσα (έτσι μεταφράζεται το vibrant οκ;) από χρώματα, αρώματα και μουσικές, που ανάλογης αισθητικής συναντάς σε μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις. Τώρα που το σκέφτομαι, αυτό είναι ένα από τα προβλήματα της Λευκωσίας. Δεν υπάρχουν πλατείες. Αν εξαιρέσεις την μια που περιμένουμε τη Ζάχα να μας την τελειώσει εδώ και μια δεκαετία και την  άλλη που καταλήγουν τα λεωφορεία με τις Φιλιππινέζες, η έννοια της Πλατείας παραμένει άγνωστη στη Λευκωσιάτικη πολεοδομία. Τα μπαράκια δε, άνοιξε ένα της προκοπής πριν κανένα χρόνο, σε στυλ "Industrial baroque" (μη χε) και το έχουμε και σε μεγάλη υπόληψη! Ένα ανοίγει στη Λευκωσία, δέκα στη Λεμεσό και καλύτερα μην σου πω! 

Όσο για τους Λεμεσιανούς, το μόνο που έχω να πω είναι πόσο μα πόσο τους αγαπώ! Αρχίζοντας από το σόι μου και καταλήγοντας στον κύριο που με βοήθησε να σταθμεύσω μες στα μαύρα μεσάνυχτα, με συγκινούν γιατί μιλούν περισσότερο (παραδόξως βρήκα τρεις που μιλούσαν περισσότερο κι από μένα-πράγμα σπάνιο και αξιοσημείωτο), γελούν περισσότερο και φλερτάρουν περισσότερο. Για να παίρνουν μαθήματα μερικοί μερικοί (pun intended). 

Η αίσθηση που έχω λοιπόν είναι πως η Λεμεσός δεν είναι πια ο προορισμός μας μόνο για το τριήμερο του Καρναβαλιού. Είναι η πιο σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη της Κύπρου και καλά θα κάνουν οι υπόλοιπες να αρχίσουν να παίρνουν μαθήματα, μήπως δούμε άσπρη μέρα σ' αυτόν τον τόπο!

Υ.Γ. Αν ακούσετε να ψάχνουν για δικηγόρους στη Λεμεσό, ξέρετε που να με βρείτε!

23 σχόλια:

  1. sigh
    συφμωνώ απόλυτα μαζί σου

    το μόνο πράμα που με κρατά που το να μεταναστεύσω στη Δυσπυρούπολη εν η υγρασία :S
    αν κανονίσεις κάτι περί τούτου, λαλείς μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φαντάζομαι ξέρεις οτι πριν πάρα πολλά χρόνια υπήρχε βεντέττα μιας οικογένειας Κολοσσιατών (εν τίποτε γείτονες σου?) με μιαν οικογένια που τη Λάρνακα (λέγεται ήταν πρόπαπποι του φανιέρου).

    Κατά τα άλλα το οτι ήσουν 3 μέρες Λεμεσό τζιαι δεν μας ενημέρωσες θα χρησιμοποιηθεί εναντίων σου στο δικαστήριο :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Sike Σγουρό μαλλί τζαι Άγιος ο Θεός :-Ρ

    @Αχαπαρη μα έχω υπόψην ότι τα καλύτερα λένε για τους Κολοσσιάτες χαχαχα! Όσο για την επίσκεψη μου, όπως έχεις αντιληφθεί, έτοιμη την έχω την κάθοδο ανά πάσα στιγμή, so name the day! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να στείλω μέηλ για να μάθω για τις παραλίες? Από Λεμεσό δεν κατέχω και κάθε βοήθεια θα ήταν ευπρόσδεκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πήγα Κούριο, Ladies Mile και δασούδι. Είναι όλες αμμώδεις. Οκ δεν είναι Αμμόχωστος αλλά είναι αρκετά καλές και κυρίως δεν είναι "τίγκα"!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ. To ότι δεν είναι πατώ σε, πατάς με είναι σημαντικό. :)

      Διαγραφή
  5. A τζιαι εσυ Λεμεσο το τριημερο? Τζιαι εγω. Εκαμα αναλογο ποστ. Ωραια η Λεμεσος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μεχρι τα 19 μου απλα περνουσα που την Λεμεσο οταν πηγαινα Παφο,απο τα 19 και μετα που γνωρισα Λεμεσιανους και επιενα και τα τελευταια χρονια που επαντρευτηκε φιλη και εμετακομισε εχω να το λαλω οτι εν η πολη που θα εμετακομιζα χωρις δευτερη σκεψη (αν δεν υπηρχε και η υγρασια θα ηταν τελεια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Tha po oti eipas jai tis Cypriopoulas.
    Viva Limassol. Ole!!! :P
    To be honest oute to Kourio mou areskei, oute to Dasoudi oute to Ladies Miles.
    Santa Barbara jai Londa, ole!!! :P
    Glad u were in town as well. =D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είσαι χωρκανή? Τζιαι εν μου το λαλείς τόσον τζιαιρό?
      Ντροπή να μεν σου αρέσκει το Κούριο πάντως εν η πιο αγαπημένη μου παραλία με διαφορά.

      Διαγραφή
    2. Areskei mou to Santa Barbara. To Kourio polles fores eshi 'poo'. :P

      Nai, dame sygxorkani. Mes tes geitonies sou themas. :P

      Διαγραφή
    3. Santa Barbara, παραλία ξενοδοχείου κοντά στο Λόντα?

      Διαγραφή
    4. To kourio eshei poo oso exoun kai oi alles paralies. Einai by far mia pou tes kaliteres paralies tis lemesou. Exei mesa psarakia gegonos pou deixnei oti en kathari thalassa. Auta!!

      Διαγραφή
  8. Mόνο Κυριακή απόγευμα και βράδυ ήμουν Λεμεσό αλλά συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!

    Και η Σαριπόλου μου άρεσε. Πολύ άνετη φάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είδες; Ετριανταρησες και ακόμη μαθαίνεις! Χρόνια σου πολλα by the way, τώρα είδα και το προηγούμενο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Omg!! Πρώτη φορά ακούω άτομο που Λευκωσία να είναι τόσο ένθερμος υποστηρικτής της Λεμεσού!! I´m glad! Αστεία, αστεία όμως, η Λεμεσός έχει πάρει τα πάνω της τον τελευταίο καιρό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μα τελικά εδώκαμεν ούλλοι τον γυρό μας που τη Λεμεσό το τριήμερον α;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όι καλό, λείπει ο Μάρτης;

      Νομίζω έπιασε το μάτι μου και τη Γουρουνέλλα αλλά δεν βάζω την χείρα μου στην πυρά :-Ρ

      Διαγραφή
  12. Μα ηρτετε ουλλοι Λεμεσο τζι εγω επηα στα ορη και ορια Λεμεσου/Λευκωσιας?

    Αν δεν εβαρκουμουν θα εγραφα αναρτηση για την τριχοσηκωτικη ησυχια της Ποταμιτισσας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. A φιλενάδα πήγα Ποταμίτισσα και συμφωνώ κι επαυξάνω!

      Διαγραφή
  13. Τωρά είδα το ποστ τζιαι επειδή η Λεμεσός εν το αγαπημένο μου θέμα απαντώ. Είμαι Λευκωσιάτισσα. Έζησα όμως 7 χρόνια της ενήλικης ζωής μου Λεμεσό τζιαι μετά εξαναγύρισα Λευκωσία. Από την μέρα της επιστροφής μου αποφάσισα ότι ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΚΕΙ ΝΑ ΖΩ ΛΕΥΚΩΣΊΑ μετά που έζησα Λεμεσό... Για όλους τους λόγους που ανέφερες Brenda.

    Είπα το, έγραψα το... εν μου πέρασε όμως :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εσύ το λες λογοκρισία, εγώ το λέω προσοχή στο κενό μεταξύ ανώνυμου και anonymous